Reklamačný poriadok


1.   Reklamačný poriadok sa riadi Občianskym zákonníkom, Obchodným zákonníkom, Zákonom o ochrane spotrebiteľa a Zákonom o ochrane spotrebiteľa pri distančných zmluvách, a vzťahuje sa na tovar, u ktorého sú v záručnej dobre uplatňované práva kupujúceho spotrebiteľa zo zodpovednosti za nedostatky (ďalej len „reklamácia“).

2.   Záručná doba na tovar je 24 mesiacov a začína plynúť dňom prevzatia tovaru zákazníkom.

3.   Záruka sa nevzťahuje na bežné opotrebovanie vecí (alebo ich dielov) spôsobené ich zvyčajným užívaním. Kratšiu životnosť výrobku vzhľadom na uvedené opotrebovanie vecí, spôsobené ich zvyčajným užívaním, nemôžeme považovať za nedostatok, k čomu bude prihliadnuté pri prípadnej reklamácii. Taktiež sa reklamácia nevzťahuje na výrobky s nesprávnou manipuláciou prípadne nesprávnym skladovaním. Pri použitých veciach nezodpovedá predávajúci za vady vzniknuté ich použitím alebo opotrebením a záručná doba je 12 mesiacov odo dňa ich prevzatia kupujúcim. Kupujúci je ďalej povinný pri reklamácii predložiť reklamovaný tovar spolu s jeho príslušenstvom.

4.   Montáž alebo iné uvedenie veci do prevádzky zásadne nie je súčasťou dodávky tovaru a kupujúci prehlasuje, že mu je známy spôsob uvedenia tovaru do prevádzky, pretože to plynie z povahy veci.

5.   Zákazník je povinný pred prevzatím tovaru od dopravcu skontrolovať, či zásielka nie je zjavne poškodená. V prípade poškodenia zásielky je zákazník povinný následne skontrolovať obsah zásielky a zistiť, či tovar vo vnútri zásielky nie je dopravou poškodený. O takomto poškodení je kupujúci povinný bez zbytočného predlžovania informovať dopravcu aj predávajúceho do 2 dní. Za poškodenie tovaru vzniknutého jeho dopravou nesie zodpovednosť prepravca.

6.   Záručná doba začína plynúť od prevzatia veci kupujúcim. Potravinársky tovar si musí zachovať svoju kvalitu a zdravotnú nezávadnosť do dátumu spotreby, alebo dátumu minimálnej trvanlivosti vyznačenej na obale.

7.   Pri rýchlo kaziacom sa tovare musí kupujúci reklamáciu uplatniť najneskôr nasledujúci deň od prevzatia tovaru kupujúcim, inak mu právo reklamovať takýto tovar zanikne.

8.   Pokiaľ chce spotrebiteľ reklamovať tovar, je nutné zaslať e-mail na adresu kingkids@kingkids.sk,   (do predmetu správy uviesť REKLAMACIA/e-shop ) kde uvedie hlavne označenie reklamovaného tovaru, kópiu faktúry alebo dokladu o zaplatení spolu s popisom a dôvodom reklamácie. Ak je reklamácia uplatnená prostredníctvom prostriedkov diaľkovej komunikácie, predávajúci je povinný ihneď doručiť spotrebiteľovi potvrdenie o uplatnení reklamácie. Ak nie je možné potvrdenie doručiť ihneď, musí sa doručiť bez zbytočného odkladu, najneskôr však spolu s dokladom o vybavení reklamácie. Potvrdenie o uplatnení reklamácie sa nemusí doručovať, ak spotrebiteľ má možnosť preukázať uplatnenie reklamácie iným spôsobom. Reklamačný formulár si môžete stiahnuť dole z Dropoxu.

9.   Reklamovaný tovar musí zákazník zaslať na servisné stredisko predávajúceho s adresou: Ing. Anton Juriga – King Kids Wear, Kvášovecká 4175/19, 018 41 Dubnica nad Váhom. Je vhodné tovar zasielať v originálnom obale, alebo vo vyhovujúcom prepravnom obale, vyhovujúcom nárokom prepravy krehkého tovaru a to vrátane všetkého príslušenstva a označiť zásielku príslušnými symbolmi, pretože predávajúci neručí za prípadné mechanické poškodenie pred prijatím tovaru. V prípade oprávnenej reklamácie má spotrebiteľ nárok na náhradu poštovného v najnižšej nutnej výške k bezpečnému doručeniu (nutné doložiť doklad k tejto preprave). V prípade neoprávnenej reklamácie nemá spotrebiteľ nárok na náhradu svojich nákladov spojených s vybavením reklamácie a súčasne ani predávajúci nemá nárok na náhradu nákladov, ktoré vznikli na jeho strane (pokiaľ zo strany spotrebiteľa nešlo napr. o opakovanú bezdôvodnú reklamáciu, u ktorej sa už dá usudzovať, že sa z jeho strany jednalo o zneužitie práv spotrebiteľa).

10. Dodávateľ posúdi oprávnenosť reklamácie nedostatku na tovare a po posúdení vyrozumie zákazníka e-mailom o spôsobe vybavenia reklamácie.

11. Vybavenie reklamácie nesmie trvať dlhšie ako 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie.


12. Predávajúci je povinný o vybavení reklamácie vydať písomný doklad najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie.